%0 Journal Article %T شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت سیستم های اطلاعاتی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با رویکرد برنامه ریزی راهبردی %J نشریه علمی فرآیند نو %I شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران %Z 1735-6466 %A فرهودی, حمید %A عبدی, بهنام %A آقامحمدی, وحید %D 2016 %\ 03/01/2016 %V 10 %N 52 %P 229-250 %! شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت سیستم های اطلاعاتی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با رویکرد برنامه ریزی راهبردی %K "عوامل حیاتی موفقیت" %K "سیستم های اطلاعاتی" %K "برنامه ریزی راهبردی" %K "شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران" %R %X پیشینه مرتبط با عنوان پژوهش به روش کدگذاری به کمک نرم افزار اطلس مورد تحلیل محتوایی قرار گرفته است. در این تحقیق از طریق مصاحبه با کارشناسان حوزه فن آوری اطلاعات، عوامل کلیدی شناسایی شده بازنگری شده و توسط پرسشنامه، نظرات کارشناسان شرکت در مورد ابعاد با دو رویکرد: میزان اهمیت ابعاد و تعیین نوع ابعاد از نقطه نظر فرصت، تهدید، قوت و ضعف مورد آزمون قرار گرفته است. یافته های این تحقیق نشان داده است که 6 مضمون: عوامل سازمانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و فناورانه بزرگترین نقش در کسب موفقیت سیستم های اطلاعاتی شرکت را دارد و به ترتیب اولویت: امنیت شبکه و سیستم ها؛ یکپارچه سازی پایگاه های داده؛ مدیر و نیروی انسانی توانمند؛ محوریت شایسته سالاری؛ هم راستایی راهبردهای فناوری اطلاعات با کسب و کار؛ رابطه بین رهبر و کارکنان؛ و پذیرش سیستم ها توسط مدیریت ارشد از مؤثرترین عوامل در نتیجه این پژوهش می باشند. %U https://www.farayandno.ir/article_20364_9588d327e8d19bdd7534ca04529321ba.pdf