TY - JOUR ID - 26354 TI - ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد) JO - نشریه علمی فرآیند نو JA - FARAYANDNO LA - fa SN - 1735-6466 AU - برقی, مهناز AD - کارمند امور بین الملل-وزارت نفت Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 11 IS - 56 SP - 122 EP - 141 KW - "محصول جدید" KW - "بازار قیر" KW - "تحلیل سلسله مراتبی" KW - "شرکت نفت پاسارگاد" DO - N2 - در گذشته، مزیت رقابتی سازمانها در تولید نهفته بود، اما امروزه، توانمندی در توسعه محصول جدید، یکی از قابلیتهای مزیت آفرین محسوب می شود.مقاله حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و روش انجام آن پیمایشی-توصیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، فیش برداری از منابع اینترنتی، کتابها و مقالات علمی فارسی و لاتین مرتبط با موضوع تحقیق بوده است. پس از بیان مسئله و ضرورت و اهمیت آن، با بررسی مبانی نظری و پیشینه ی تحقیقات، به تحقیق در خصوص عوامل و نتایج موثر بر تصمیمگیری در مورد توسعه محصولات جدید در حوزه فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد پرداخته و به این نتیجه دست یافته که شناسایی تاثیرگذار بر توسعه محصول جدید و استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، می تواند به عنوان یک الگوی پژوهشی، در کمک به تصمیمگیری مدیریتی و تعیین راهبرد تولید و فروش محصولات جدید، بهره برداری شود. UR - https://www.farayandno.ir/article_26354.html L1 - https://www.farayandno.ir/article_26354_338777dad8c37093adf4703f6b0db360.pdf ER -