%0 Journal Article %T ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد) %J نشریه علمی فرآیند نو %I شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران %Z 1735-6466 %A برقی, مهناز %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 11 %N 56 %P 122-141 %! ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد) %K "محصول جدید" %K "بازار قیر" %K "تحلیل سلسله مراتبی" %K "شرکت نفت پاسارگاد" %R %X در گذشته، مزیت رقابتی سازمانها در تولید نهفته بود، اما امروزه، توانمندی در توسعه محصول جدید، یکی از قابلیتهای مزیت آفرین محسوب می شود.مقاله حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و روش انجام آن پیمایشی-توصیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، فیش برداری از منابع اینترنتی، کتابها و مقالات علمی فارسی و لاتین مرتبط با موضوع تحقیق بوده است. پس از بیان مسئله و ضرورت و اهمیت آن، با بررسی مبانی نظری و پیشینه ی تحقیقات، به تحقیق در خصوص عوامل و نتایج موثر بر تصمیمگیری در مورد توسعه محصولات جدید در حوزه فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد پرداخته و به این نتیجه دست یافته که شناسایی تاثیرگذار بر توسعه محصول جدید و استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، می تواند به عنوان یک الگوی پژوهشی، در کمک به تصمیمگیری مدیریتی و تعیین راهبرد تولید و فروش محصولات جدید، بهره برداری شود. %U https://www.farayandno.ir/article_26354_338777dad8c37093adf4703f6b0db360.pdf