• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علمی ترویجی فرآیند نو
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
شماره شماره 56
شماره شماره 55
شماره شماره 54
شماره شماره 53
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
برقی, مهناز. (1395). ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد). فصلنامه علمی ترویجی فرآیند نو, 11(56), 122-141.
مهناز برقی. "ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد)". فصلنامه علمی ترویجی فرآیند نو, 11, 56, 1395, 122-141.
برقی, مهناز. (1395). 'ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد)', فصلنامه علمی ترویجی فرآیند نو, 11(56), pp. 122-141.
برقی, مهناز. ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد). فصلنامه علمی ترویجی فرآیند نو, 1395; 11(56): 122-141.

ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد)

مقاله 9، دوره 11، شماره 56، زمستان 1395، صفحه 122-141  XML اصل مقاله (681 K)
نوع مقاله: علمی کاربردی(از قبیل مقالات کوتاه، یادداشت های فنی و گزارشات علمی)
نویسنده
مهناز برقی
کارمند امور بین الملل-وزارت نفت
چکیده
در گذشته، مزیت رقابتی سازمانها در تولید نهفته بود، اما امروزه، توانمندی در توسعه محصول جدید، یکی از قابلیتهای مزیت آفرین محسوب می شود.مقاله حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و روش انجام آن پیمایشی-توصیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، فیش برداری از منابع اینترنتی، کتابها و مقالات علمی فارسی و لاتین مرتبط با موضوع تحقیق بوده است. پس از بیان مسئله و ضرورت و اهمیت آن، با بررسی مبانی نظری و پیشینه ی تحقیقات، به تحقیق در خصوص عوامل و نتایج موثر بر تصمیمگیری در مورد توسعه محصولات جدید در حوزه فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد پرداخته و به این نتیجه دست یافته که شناسایی تاثیرگذار بر توسعه محصول جدید و استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، می تواند به عنوان یک الگوی پژوهشی، در کمک به تصمیمگیری مدیریتی و تعیین راهبرد تولید و فروش محصولات جدید، بهره برداری شود.
کلیدواژه‌ها
"محصول جدید"؛ "بازار قیر"؛ "تحلیل سلسله مراتبی"؛ "شرکت نفت پاسارگاد"
موضوعات
سایر
عنوان مقاله [English]
Decision Making Pattern for New Products Development Based On Market Demands by AHP Method (Case Study: Bitumenous Products of Pasargad Oil Company)
نویسندگان [English]
mahnaz barghi
چکیده [English]
Consecutive years, production process was competitive advantage of organizations, but nowadays, ability in field of new product development, is one of the potencies to create advantage. This article is applied research and its execution method is survey-descriptive by using library research tools. Data gathering tool has been Taking Note from internet, books and scientific articles sources.After identification of problem, its necessity and importance, along with theory basis and research’s records review, effective ingredients, parameters and results which could influence decision making about new products development in bitumenous materials field in Pasargad Oil Company, has been studied. Then this result has been declared that to recognition effective parameters on new products development.To use AHP method to gain practical conclusions, could be applicable as a pattern and research method to help managers in decision making and approaching a manufacturing and sale target of new products in quantity and variety viewpoint.
کلیدواژه‌ها [English]
"New Product", "Bitumen Market", "AHP", "Pasargad Oil Company"
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 274
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 456
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.